maandag 13 februari 2012

Condoleance Teksten is niche op Nederlandse internet




Met niche wordt in de SEO-wereld een onderwerp bedoelt waarnaar veel gezocht wordt, maar weinig websites aanwezig zijn die deze zoektochten kunnen beantwoorden. Een voorbeeld van zo’n niche is het onderwerp condoleance.







Maandelijks 90.500 zoekopdrachten in Nederland en nauwelijks concurrentie! Blijkbaar houd het onderwerp veel mensen bezig, maar het Nederlandse internet heeft maar weinig te bieden . Specifiek zijn er weinig voorbeelden van condoleance teksten. Na wat googelen heb ik een redelijke website gevonden die dat heeft opgemerkt en er gebruik van heeft gemaakt (of gewoon louter toeval): http://www.brieveren.com/condoleance.html

Mensen overlijden bijna altijd onverwacht voor de nabestaanden. In deze situatie staat niemand klaar om meteen in te springen om de zakelijke aspecten, die erom gaan, op te lossen. Neem bijvoorbeeld, het regelen van een professionele fotograaf bij de uitvaartdienst. Precies op dit moment van het leven beginnen mensen te googelen op het woord condoleance en begrafenis, maar er is nauwelijks iets te vinden op het internet. Tja…

Tijdens het optimaliseren van uw websites, het onderzoeken van keywords, concurrentie enz. is het zeker de moeite waard uw ogen open te houden voor dit soort niches. Probeer er gelijk werk van te maken, want niet alleen u bent waarschijnlijk de gelukkige. Niches vinden is op zichzelf al een kunst.


woensdag 8 februari 2012

Met Zeeland gaat het goed volgens Google



Tegenwoordig manifesteren mensen hun wensen in de vorm van zoekopdrachten in Google. Iedereen heeft zijn eigen dromen en verlangens. In dit verband is het logisch om te veronderstellen dat wij in deze zoekopdrachten verschillende trends kunnen vinden.


Toen kwam het idee om vast te stellen waar in Nederland “Porsche” het meest gezocht werd. De uitkomst zal de plek in Nederland aanwijzen waar het met mensen wat beter gaat. Door middel van de Google Insights for Search tool kunnen wij snel vaststellen  dat Zeeland het meest naar “Porsche” zoekt. Daar gaat het dus ‘wat beter’ dan de rest.



Onmiddellijk kwam de wens om vast te stellen waar het in Nederland ‘wat minder’ ging. We vinden dit door het gebruik van de dezelfde analyse te maken. Het lijkt mij, dat “fiets” het tegenovergestelde is van “Porsche”. Als er ergens dus de meest gezochte zoekopdracht “fiets” is, dan gaat het daar iets minder in vergelijking met  Zeeland. Ook hier maken we weer gebruik van Google Insights for Search. De uitkomst is ... Zeeland.



En “Porsche” en “fiets” zijn de meest gezochte zoekopdrachten in Zeeland. Hoe kan dit worden uitgelegd? Het eerste wat te binnen schiet is de scherpe sociale stratificatie van de samenleving. Daar leven vrij veel van de rijken en van de armen zijn er ook niet zo weinig. Immers, we hebben behoefte aan een extra criterium om deze interpretatie te bevestigen. De zoekopdracht “incasso”, denk ik, is er perfect voor. Als Zeeland nog steeds op de eerste plaats verschijnt, dan is er geen twijfel meer mogelijk over het bestaan ​​van de maatschappelijke vraagstukken in Zeeland. Kortom: waar in Nederland is “incasso” het populairst? Google Insights for Search geeft meteen het antwoord: Drenthe.



Reliƫf voor Zeeland. Blijkbaar leven de mensen in Zeeland volgens hun inkomsten, immers, de incasso is daar niet echt een probleem. Tja, geen vragen meer. Misschien dat de belastingdienst zijn Zeelandse afdeling daar eens moet gaan uitbreiden ;)